Prosty plan lekcji na temat nauki umiejętności odczytywania linijki metrycznej przez uczniów
Do tej lekcji nauki posługiwania się linijką metryczną każdy uczeń będzie potrzebował linijki z milimetrami i centymetrami (lub można mieć jedną linijkę na dwóch uczniów), kilka przedmiotów do zmierzenia dla uczniów, ołówki i notatniki.
Rozpocznij lekcję prosząc uczniów, aby spojrzeli na swoje linijki i znaleźli stronę, która mierzy centymetry i milimetry. Strona ta powinna być skierowana do góry, aby uczniowie mogli z niej korzystać. ( To będzie prawdą, jeśli masz linijki, które mają cale po jednej stronie i centymetry po drugiej). Wyjaśnij uczniom, że pomiary z centymetrami i milimetrami są bardzo podobne do pomiarów z calami. Przeanalizuj, jak zmierzyć obiekt, zwłaszcza począwszy od punktu zerowego i dokonując pomiarów w poprzek. Ponadto, będziesz chciał przypomnieć im, że rzeczy nie zawsze mierzą idealnie – obiekt może mieć długość 2 i 3/4 cala, a nie tylko 3 cale.
Na koniec, powiedz uczniom, że 1 centymetr ma 10 milimetrów. Dlatego też, jeśli coś nie jest dokładną ilością centymetrów, można użyć punktów dziesiętnych, aby pokazać, ile centymetrów i ile milimetrów ma obiekt taki jak 3,4 cm lub 5,6 cm.
Lekcja i praktyka
Podczas tej lekcji poprosimy uczniów, aby zmierzyli te same przedmioty i porównali, jakie pomiary otrzymali pozostali uczniowie. Zanim uczniowie zaczną mierzyć, trzeba będzie pokazać im plakat z linijką metryczną i pokazać im jak odczytywać milimetry i centymetry. Umieść rysunek linijki na tablicy kredowej i narysuj linię do 3 cm i 4 mm. (Linia ta będzie znacznie większa niż 3 cm 4 mm, a linijka zostanie powiększona, tak aby wszyscy uczniowie mogli to zobaczyć).
Pokaż uczniom, jak zacząć od znaku centymetrowego, który jest najbliżej końca linii, a następnie zliczaj małe milimetrowe kreski, aby uzyskać wynik pomiaru. Pokaż również, jak zapisać ten pomiar jako 3,4 cm lub 34 mm lub 3 cm lub 3 cm i 4 mm. Możesz narysować kilka linii i ćwiczyć za pomocą dużej linijki, dopóki nie uznasz, że uczniowie rozumieją ten proces.
Następnie poproś uczniów, aby zmierzyli te same przedmioty własnymi linijkami, takimi jak szerokość i długość ich biurek lub różnych podręczników. Wszystko, do czego wszyscy uczniowie mają dostęp jest jednakowe, będzie działać w tym ćwiczeniu. Będziesz w stanie uzyskać dokładny pomiar i sprawdzić, czy uczniowie mierzą prawidłowo. Kiedy uczniowie uzyskają pomiar, poproś ich o zapisanie go do notatnika na jeden z trzech sposobów, które im pokazałeś i na tyle wyraźnie, aby można było szybko poruszać się po sali lekcyjnej, aby sprawdzić, czy uczniowie mierzą prawidłowo, czy nie.
Czy wiesz, ile centymetrów ma jeden cal? Ile to cm? Aby to policzyć, musisz pomnożyć…
Czy wiesz, ile metrów ma 1000 yardów? Aby to policzyć musisz pomnożyć 1000 yardów przez…
Czy wiesz, ile metrów ma 999 yardów? Aby to policzyć musisz pomnożyć 999 yardów przez…
Czy wiesz, ile metrów ma 998 yardów? Aby to policzyć musisz pomnożyć 998 yardów przez…
Czy wiesz, ile metrów ma 997 yardów? Aby to policzyć musisz pomnożyć 997 yardów przez…
Czy wiesz, ile metrów ma 996 yardów? Aby to policzyć musisz pomnożyć 996 yardów przez…